Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Tříválcové motory
Kočvara, Antonín ; Janoušek, Michal (oponent) ; Drápal, Lubomír (vedoucí práce)
Hlavním cílem této práce je shrnout vývoj čtyřdobých řadových tříválcových motorů od počátku jejich výroby do dnešní doby, jak z hlediska parametrů, tak z hlediska konstrukce. Dalším cílem je přiblížit důvody jejich využívání. Důvody využívání jsou vesměs porovnávány se čtyřválcovým motorem a některé jsou i podloženy výpočtem. Součástí práce je i kapitola popisující silová působení v hnacím ústrojí a jejich vliv na tříválcový motor. V závěru práce je pojednáno o možném budoucím vývoji řadových tříválcových motorů.
Koncepce řadového zážehového motoru
Kočvara, Antonín ; Píštěk, Václav (oponent) ; Drápal, Lubomír (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá porovnáním řadového zážehového čtyřválcového motoru o zdvihovém objemu 1,5 litru a jeho tříválcové alternativy, která ze čtyřválce vychází. Práce je uvedena rešerší, kde jsou příklady některých současně vyráběných motorů. Následuje konstrukční návrh obou motorů, kde je detailněji proveden návrh klikových mechanismů. Poté jsou klikové mechanismy podrobeny dynamické analýze s použitím MKP a MBS metod. Práce končí porovnáním obou motorů z hlediska zatížení klikového hřídele, hmotnosti a zástavby.
Tříválcový řadový vznětový motor s excentrickým klikovým mechanismem pro užitková vozidla
Domský, Viktor ; Kaplan, Zdeněk (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Cílem práce je vyšetření vlivu excentricity na průběh síly mezi pístem a vložkou válce a vlivu na vyvážení klikového mechanismu. Pro vybranou hodnotu excentricity navrhnout provedení vyvážení a provést pevnostní kontrolu klikového hřídele s uvážením torzních kmitů. Excentricita je zvolena pomocí poměru ztrátové práce excentrického a centrického mechanismu. V práci je znázorněn vliv excentricity na vybrané kinematické veličiny. Pevnostní kontrola je řešena v softwaru ANSYS. Pomocí zvolené excentricity se podařilo v kontaktu pístu a vložky válce snížit ztrátovou práci o 10 %.
Tříválcový vznětový motor pro užitková vozidla
Briš, Tomáš ; Kučera, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Diplomová práce pojednává o návrhu klikového hřídele pro tříválcový vznětový motor pro užitková vozidla. Tento motor je členem unifikované řady motorů s počtem válců od dvou do šesti. Hlavními body této práce jsou návrh konfigurace klikového hřídele, vyvážení setrvačných sil a momentů v klikovém mechanismu, zpracování výkresové dokumentace klikového hřídele a na závěr provedení pevnostní kontroly součásti s uvážením torzních kmitů. Cílem je sestavení součásti klikový hřídel pro potencionální použití v automobilovém průmyslu.
Klikový mechanismus dvoudobého automobilního motoru
Štrba, Matej ; Janoušek, Michal (oponent) ; Drápal, Lubomír (vedoucí práce)
Predmetom tejto diplomovej práce je analýza a porovnanie trojvalcových dvojdobých motorov so zdvihovým objemom 1000 cm3 vozidla Wartburg 353. Úvodom práce je rešerš, ktorá pojednáva o histórii výroby a vývoja automobilov v Eisenachu počas druhej polovice 20. storočia. Hlavným predmetom skúmania je motor, ktorému je venovaná drvivá väčšina práce. Použitím dostupných simulačných nástrojov stanovená indikácia tlaku vo valci, kľukový hriadeľ dvoch variantov motorov je podrobený analýze vyváženia, pomocou metódy MBS je vyhotovená dynamická analýza z hľadiska torzného kmitania a zaťaženia ložísk, následne sú oba varianty porovnané.
Koncepce řadového zážehového motoru
Kočvara, Antonín ; Píštěk, Václav (oponent) ; Drápal, Lubomír (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá porovnáním řadového zážehového čtyřválcového motoru o zdvihovém objemu 1,5 litru a jeho tříválcové alternativy, která ze čtyřválce vychází. Práce je uvedena rešerší, kde jsou příklady některých současně vyráběných motorů. Následuje konstrukční návrh obou motorů, kde je detailněji proveden návrh klikových mechanismů. Poté jsou klikové mechanismy podrobeny dynamické analýze s použitím MKP a MBS metod. Práce končí porovnáním obou motorů z hlediska zatížení klikového hřídele, hmotnosti a zástavby.
Tříválcové motory
Kočvara, Antonín ; Janoušek, Michal (oponent) ; Drápal, Lubomír (vedoucí práce)
Hlavním cílem této práce je shrnout vývoj čtyřdobých řadových tříválcových motorů od počátku jejich výroby do dnešní doby, jak z hlediska parametrů, tak z hlediska konstrukce. Dalším cílem je přiblížit důvody jejich využívání. Důvody využívání jsou vesměs porovnávány se čtyřválcovým motorem a některé jsou i podloženy výpočtem. Součástí práce je i kapitola popisující silová působení v hnacím ústrojí a jejich vliv na tříválcový motor. V závěru práce je pojednáno o možném budoucím vývoji řadových tříválcových motorů.
Tříválcový vznětový motor pro užitková vozidla
Briš, Tomáš ; Kučera, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Diplomová práce pojednává o návrhu klikového hřídele pro tříválcový vznětový motor pro užitková vozidla. Tento motor je členem unifikované řady motorů s počtem válců od dvou do šesti. Hlavními body této práce jsou návrh konfigurace klikového hřídele, vyvážení setrvačných sil a momentů v klikovém mechanismu, zpracování výkresové dokumentace klikového hřídele a na závěr provedení pevnostní kontroly součásti s uvážením torzních kmitů. Cílem je sestavení součásti klikový hřídel pro potencionální použití v automobilovém průmyslu.
Tříválcový řadový vznětový motor s excentrickým klikovým mechanismem pro užitková vozidla
Domský, Viktor ; Kaplan, Zdeněk (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Cílem práce je vyšetření vlivu excentricity na průběh síly mezi pístem a vložkou válce a vlivu na vyvážení klikového mechanismu. Pro vybranou hodnotu excentricity navrhnout provedení vyvážení a provést pevnostní kontrolu klikového hřídele s uvážením torzních kmitů. Excentricita je zvolena pomocí poměru ztrátové práce excentrického a centrického mechanismu. V práci je znázorněn vliv excentricity na vybrané kinematické veličiny. Pevnostní kontrola je řešena v softwaru ANSYS. Pomocí zvolené excentricity se podařilo v kontaktu pístu a vložky válce snížit ztrátovou práci o 10 %.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.